آخرین اخبار
۲۴ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۶
پیگیری‌ها نتیجه داد؛ تسویه سومین مرحله سود سهام عدالت از فردا | معوقات سود سهام عدالت یکجا در یک مرحله
بازدید:۱۳۸
سود سهام عدالت سال ۱۴۰۱ در اسفند سال ۱۴۰۲ واریز شد، اما باقیمانده اندک دیگری نیز وجود دارد که سرجمع آن حدود ۲۰ هزار میلیارد تومان است و عمدتاً سه دسته شرکت‌های فولادی، پالایشی و پتروشیمی هنوز به وظایف خود در پرداخت سود عمل نکرده‌اند.
کد خبر : ۹۲۰۲۶

 انتهای آذر ماه سال گذشته بود که مرحله اول عملکرد مربوط به سال مالی ۱۴۰۱ شرکت‌ها به حساب سهامداران واریز شد، مرحله دوم واریز سود سهام عدالت هم ۲۴ اسفندماه بود؛ سودی که بنابر اعلام سازمان بورس در مرحله دوم دارندگان سبد سهام عدالت ۴۹۲ هزار تومانی مبلغ ۴۴۶ هزار تومان، ۵۳۲ هزار تومانی مبلغ ۴۸۲ هزار تومان و سبد سهام یک میلیون تومانی ۹۰۶ هزار تومان سود دریافت کردند.

 

 

در این بین به دلیل بدقولی برخی شرکت‌ها، واریز این سود در دو مرحله انجام نشد و به مرحله سوم کشیده شد؛ در این رابطه ۲۸ فروردین ماه مجید عشقی رئیس سازمان اعلام کرد که «مجموعه اتفاقاتی رخ داد که سبب شد برخی شرکت‌ها تخلفی داشته باشند و نتوانند سود سهام عدالت را پرداخت کنند. این شرکت‌ها اکثراً با کمبود نقدینگی مواجه هستند ما هم توصیه کردیم که باید سود سهام عدالت پرداخت شود امیدواریم تا خرداد بتوانیم این سودها را جمع آوری و مابقی سود سهام عدالت را پرداخت کنیم. البته باید زمان دقیق آن را شورای عالی بورس مشخص کند.»

 


با توجه به اینکه هنوز این سود واریز نشده است، سید احسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی در این ارتباط اعلام کرد که «علیه شرکت‌هایی که سود سهام عدالت ندادند، اقدام حقوقی صورت می‌گیرد.»

 

 

خاندوزی توضیح داد: سود سهام عدالت سال ۱۴۰۱ در اسفند سال ۱۴۰۲ واریز شد، اما باقیمانده اندک دیگری نیز وجود دارد که سرجمع آن حدود ۲۰ هزار میلیارد تومان است و عمدتاً سه دسته شرکت‌های فولادی، پالایشی و پتروشیمی هنوز به وظایف خود در پرداخت سود عمل نکرده‌اند.
وی گفت: سازمان بورس علیه آن دسته از شرکت‌ها که به تعهدات خود عمل نکردند اقدام حقوقی خواهد کرد. زیرا موضوع سهام عدالت احقاق حق سهامداران خرد است. امیدواریم تا پایان دولت سیزدهم این مساله به نتیجه برسد.

اشتراک گذاری:
ارسال نظر
پربیننده‌ها پربحث‌ها